Lionsclub Bunnik

Lionsclub Bunnik is onderdeel van Lions Clubs International.

Lions en Leo's zetten zich belangeloos in om anderen te helpen. Met zo'n 1,4 miljoen leden zijn we al meer dan 100 jaar actief over de hele wereld en vormen we de grootste serviceorganisatie ter wereld. In Nederland zijn ruim 10.000 Lions in meer dan 435 Lionsclubs actief. In de gemeente Bunnik zijn we actief met ongeveer 30 leden.

Elke Lionsclub kiest zijn eigen projecten. Veel clubs zetten zich in voor lokale doelgroepen, zoals kwetsbare jongeren, mensen met een beperking, laaggeletterden of dementerenden. Of voor onze vijf global causes (internationale kernthema's): diabetes, duurzame leefomgeving, honger/armoede, blindheid/oogziekten en kinderkanker. We organiseren niet alleen acties om geld in te zamelen (fundraising), maar steken ook de handen uit de mouwen. Dit alles onder het motto: Lions helpen!

In Bunnik kennen mensen ons waarschijnlijk van de jaarlijkse Kerstpakkettenactie en de organisatie van de Landelijke Tandemtocht voor Blinden en Slechtzienden. Ook steken we tijdens NLDoet onze handen uit de mouwen en fietsen we op tandems maandelijks met bewoners van Bartiméus in Doorn.

Lees meer Lees minder
Bekijk alle
Dit jaar organiseert de Lionsclub Bunnik alweer voor de 30e keer de kerstpakkettenactie. De pakketten zijn bestemd voor de mensen met een smalle beurs In de gemeente Bunnik.Dit jaar hebben wij ervoor gekozen om op 16 december bezoekers van de supermarkten in de gemeente te vragen om artikelen te doneren en tevens vragen wij met deze flyer actie om een geldelijke bijdrage te leveren. Hierdoor zijn wij beter in staat om aan de toenemende vraag te voldoen.De actie wordt uitgevoerd in samenwerking met de regionale sociale dienst, met de Caritas- en Diaconie organisaties in de drie dorpskernen en met vluchtelingenwerk Bunnik.Met de donaties worden door de Lions club artikelen ingekocht bij de lokale supermarkten. Met deze artikelen worden vervolgens mooie pakketten samengesteld en nog voor de kerstdagen bezorgd.
Kerstpakkettenactie 2023